​Stilul de viata influenteaza sanatatea inimii?

Principala cauza de deces la nivel mondial raman bolile de inima, cu zeci de mii de oameni – atat barbati, cat si femei – care mor in fiecare an.
 Desi factorii ereditari isi spun cuvantul cand vine vorba de afectiunile cardiace, specialistii sunt de parere ca peste 80% din bolile de inima pot fi prevenite. Dieta alimentara si factorii de mediu joaca roluri substantiale asupra dezvoltarii si progresului bolilor de inima. In prezent, dispunem de nenumarate informatii si de o varietate de produse care ne vin in ajutor pentru a ne mentine sanatatea inimii.

Consumati grasimi sanatoase.
Este adevarat ca grasimile nu sunt deloc recomandate pentru sanatatea inimii, dar asta nu inseamna ca trebuie sa renuntam complet la consumul de grasimi. Sa nu uitam ca si tractul digestiv are nevoie de grasimi pentru a functiona corespunzator. Cheia consta in a consuma doar grasimi sanatoase. Poate ca va veti mira, dar intr-adevar exista grasimi sanatoase, indicate pentru o inima puternica. Probabil stiti cu totii care sunt grasimile nesanatoase, si aici includem alimentele prajite, carnea grasa de porc, slanina si untura, baconul si multe alte mezeluri bogate in grasimi. Lactatele cu un continut mare de grasimi trebuie consumate cu moderatie. 

Care sunt acele grasimi sanatoase?
Ar trebui sa ne orientam atentia direct spre acizii grasi esentiali Omega-3, despre care cercetarile au aratat de nenumarate ori ca sunt asociati cu un risc redus de afectiuni cardiace, precum aritmia si ateroscleroza. De asemenea, cercetarile au aratat ca acizii grasi Omega-3 scad nivelul trigliceridelor.
Organismul nu poate produce acesti acizi grasi, motiv pentru care trebuie sa ii introducem in regimul nostru alimentar. Vom alege nuci, seminte de tot felul (canepa, in, susan, dovleac), oua provenite de la pasari crescute in libertate, precum si peste si fructe de mare. In timp ce semintele si nucile contin un acid gras esential de tip ALA, pestele si fructele de mare contin alte doua tipuri de acizi Omega-3, si anume EPA si DHA, care sunt deosebit de importanti pentru sanatatea noastra din primele zile de viata si pana la varste inaintate.
Este recomandat sa consumam cel putin doua portii de peste pe saptamana, dintre care una sa fie pe baza de peste gras, asa cum este crapul. Cum pentru multe familii este dificil sa gateasca peste de cel putin doua ori pe saptamana, suplimentele pe baza de ulei de peste sunt binevenite. In prezent, sunt disponibile o varietate de suplimentare alimentare, cum ar fi ulei de peste natural sau aromat, ulei din ficat de cod, capsule cu ulei de peste, comprimate imbogatite cu vitamine si minerale sau comprimate masticabile pentru copii. Aceste suplimente prezinta numeroase avantaje. Intai de toate, doza zilnica recomandata ofera cantitatea corespunzatoare de acizi grasi esentiali Omega-3, iar in al doilea rand, sunt fabricate din materie prima de calitate superioara, iar uleiul de peste este foarte bine purificat, spre deosebire de multe specii de pesti care, de-a lungul vietii lor au acumulat numeroase substante toxice din apele in care au trait.

Consumati fructe, legume si cereale integrale.
Un regim alimentar bogat in fructe, in legume si in cereale integrale ofera organismului tot ceea ce are nevoie pentru o functionare ireprosabila, adica vitamine, minerale, nutrienti, antioxidanti, fibre si grasimi de buna calitate. Pentru o buna sanatate a inimii, incercati sa consumati fructe de padure, precum afine, zmeura si capsuni, care sunt atat de bogate in antioxidanti. La randul lor, cerealele integrale sunt bogate in fibre, care asigura o buna functionare a tractului digestiv. Un tract digestiv sanatos inseamna o inima mai sanatoasa si un organism lipsit de grasimi daunatoare. Alimentele integrale, cum ar fi cerealele, painea integrala, orezul brun, cuscus si bulgur, paste integrale, toate contribuie la o dieta echilibrata, care ofera toti nutrientii si toate vitaminele de care are nevoie inima.

Exercitii fizice in mod regulat si sa adoptati un program de cel putin 7 ore de somn in fiecare noapte. Citeste mai departe:

Scrie un comentariu