Obiceiuri alimentare pentru o inimă sănătoasă !!!

O dietă sănătoasă nu este importantă doar pentru aspectul fizic, pentru o talie subțire sau pentru o greutate care nu creează frustrări, ci este esențială și pentru sănătatea inimii.
La nivel mondial, bolile cardiace rămân principala cauză a decesului atât în rândul bărbaților, cât și în rândul femeilor. Vestea bună este că aproximativ 80% din bolile de inimă pot fi, de fapt, prevenite.
Cu toate că factorii ereditari contribuie la riscul unor astfel de complicații cardiace, cercetările contemporane au constatat că factorii de mediu și dieta alimentară joacă un rol semnificativ în determinarea riscului de boli de inimă și alte probleme cardiace. Având atât de multe informații despre ce trebuie să facem pentru a avea o inimă sănătoasă, este important să știm cum să ne protejăm inima în fiecare zi pentru a ne asigura un viitor sănătos. 
Reduceți dimensiunile porțiilor
În mod ideal, este grozav să mâncăm orice cu moderație. Totuși, a mânca moderat poate fi interpretat subiectiv. Niciun aliment – oricât de mult ar sprijini starea noastră de sănătate – nu trebuie consumat în exces. Cu alte cuvinte, deși știm că este indicat să consumăm fructe și legume în fiecare zi, asta nu înseamnă să mâncăm în fiecare zi portocale sau caise. Pe de o parte, este important să diversificăm ceea ce consumăm, iar pe de altă parte, este indicat să reducem dimensiunile porțiilor. Chiar dacă pepenele roșu este bun pentru starea noastră de sănătate, nu ne vom face un mare bine dacă mâncăm o jumătate de pepene. Nu trebuie să uităm nici de faptul că obezitatea și supraponderabilitatea cresc semnificativ riscul bolilor de inimă și pot conduce și la alte afecțiuni medicale. Reducerea dimensiunilor porțiilor poate contribui semnificativ la gestionarea greutății corporale.

Aflați care sunt grăsimile bune și care sunt grăsimile de evitat
Deși este adevărat că sănătatea inimii și indicele de masă corporal au de suferit dacă vom consuma foarte multe grăsimi, este bine de știut că tipurile de grăsimi pe care le consumăm au efecte diferite asupra sănătății noastre. Pentru a-i oferi organismului toți nutrienții de care are nevoie, este esențial să știm cum să diferențiem grăsimile. În general, grăsimile mononesaturate și acizii grași Omega-3 sunt cele mai bune grăsimi.
Consumul regulat de acizi grași Omega-3 a fost asociat cu un risc scăzut de afecțiuni cardiace, cum ar fi aritmia și ateroscleroza și, de asemenea, scade nivelul de trigliceride. Puteți să îi oferiți organismului acizii grași Omega-3 de care are nevoie consumând pește, suplimente alimentare de pește, dar și ouă, nuci, frunzoase, fructe de mare și alte alimente fortificate cu Omega-3.
 
Adoptați o dietă mediteraneană
Cu accentul pus pe consumul unei diete bogate în grăsimi mononesaturate, fructe de mare, fructe cu coaja lemnoasă, fructe și legume și consumul cât mai redus de carne, carne roșie și alimente prelucrate, nu este de mirare că dieta mediteraneană este una dintre cele mai recomandate diete.
Studiile au constatat corelații majore între persoanele care și-au redus cu succes riscul de boli de inimă și cele care au adoptat dieta mediteraneană. Mai mult decât atât, o dietă bogată în fructe și legume oferă organismului o multitudine de vitamine benefice, substanțe nutritive și antioxidanți care pot ține sub control o varietate de afecțiuni și boli.
 
Consumați alimente integrale 
Pe cât de important este să consumăm fructe și legume, pe atât de important este să integrăm în dieta noastră alimente integrale, adică orez brun, făină integrală, paste integrale și așa mai departe. Cel mai adesea, alimentele procesate și rafinate conțin aditivi inutili și foarte nocivi, cum ar fi zahăr, sare, conservanți și grăsimi rele. Alimentele integrale sporesc aportul de vitamine și nutrienți necesari pentru o inimă sănătoasă. Afla mai multe: 

Scrie un comentariu