Invata sa diminuezi stresul din viata de zi cu zi

Cele mai recente statistici arata ca aproximativ 70% dintre oameni sunt stresati, asa ca stresul este boala moderna majora care ne afecteaza starea de bine si de sanatate.
Insa, este adevarat ca nu stresul ne ucide, ci reactia noastra la factorii de stres. Fie ca este vorba de volumul zilnic de munca, de tot felul de griji, fie de problemele financiare sau de relatiile emotionale dificile, cert este ca nu putem ocoli la infinit stresul. Gestionarea eficienta a stresului este realizabila doar cu mentalitatea si atitudinea potrivite.  
                   
Putem prelua controlul vietii noastre si putem pune capat stresului cu urmatoarele metode dovedite: 
  • Sa ne punem pe primul loc. De cele mai multe ori, ne facem griji cu privire la cum se vor simti ceilalti, dar este absolut in regula sa ne punem pe noi insine pe primul loc. Desi poate parea un gest de egoism, a ne pune pe primul loc inseamna a ne respecta si a ne pretui pe noi insine, dar si pe cei din jurul nostru. Cufundati in stres si in motive de ingrijorare, nu putem fi de prea mult folos oamenilor dragi din viata noastra. Uneori, poate fi foarte util sa evitam anumite lucruri, precum amanarea la infinit a unei discutii inconfortabile, volumul prea mare de lucru, teama de a spune nu, dar si tendinta noastra de a multumi pe toata lumea si mai putin pe noi insine. Daca vom continua sa traim in acelasi ritm, nu vom face altceva decat sa ne cufundam si mai mult in stres si in panica. A ne pune pe primul loc este cea mai buna modalitate pentru diminuarea stresului.
 
  • Sa luam o pauza si sa ne relaxam. Cei mai multi dintre noi ne traim viata in mare graba, fara sa acordam pic de atentie lucrurilor frumoase si celor care conteaza cu adevarat. Cu atat de multe distrageri moderne, cu haosul general si cu graba permanenta, devine tot mai greu sa fim prezenti pur si simplu. Iata de ce este atat de important sa luam din cand in cand o pauza, sa respiram adanc, sa tragem in piept aerul curat al diminetii, sa ne uitam la comedii si sa stergem cu buretele toata tensiunea zilei. O excursie scurta, o vacanta, cateva iesiri cu prietenii sau cu familia sunt idei foarte bune, caci toate aceste momente de destindere produc oxitocina, un agent antistres natural.
   
  • Sa folosim suplimente naturale anti-stres. Unele suplimente sunt foarte eficiente impotriva stresului, in special ceaiul verde, lamaia, vitamina B si acizii grasi Omega-3. Ceaiul verde contine un aminoacid, si anume theanine, care este un ingredient puternic in lupta impotriva stresului. De asemenea, creste productia nivelului de serotonina, care scade anxietatea si contine si alti antioxidanti polifenoli, deosebit de benefici pentru sanatate. Lamaia este foarte cunoscuta pentru proprietatile sale antistres, pentru ca induce un somn linistitor si pentru ca ne imbunatateste pe loc starea de spirit. La randul lor, studiile arata ca administrarea constanta de suplimente alimentare Omega-3, precum sunt capsulele Omega-3 Lysi, pentru o perioada lunga de timp, poate contribui la scaderea anxietatii si a nivelului de stres. Vitamina B este si ea recomandata pentru gestionarea atacurilor de panica, a depresiei si a stresului. Afla mai multe:

Scrie un comentariu