​De ce au copiii nevoie de acizi grasi omega-3?

In ultimii ani, acizii grasi esentiali au devenit vedeta studiului nutritiei internationale. 
"Omega-3 sunt acizi grasi esentiali care ajuta la hranirea creierului si il mentin sanatos”, spune dieteticianul pediatru Laura Gibofsky. Acestea fac parte din procesul de construire a celulelor noi – cheia dezvoltarii sistemului nervos central si cardiovascular si ajuta organismul sa absoarba substantele nutritive.

Acizii grasi Omega-3 sunt importanti  si pentru functia oculara.
In plus, unele cercetari au aratat ca grasimile omega-3 pot ajuta la gestionarea 
conditiilor psihologice si comportamentale datorita rolului lor in functia neurotransmitatoare. Studiile au aratat ca suplimentarea cu omega-3 are beneficii si asupra simptomelor tulburarii de hiperactivitate a deficitului de atentie (ADHD), incluzand procesarea afectata a emotiilor si trasaturile antisociale.
Alte studii au asociat capacitatea de citire mai slaba cu niveluri scazute ale unui anumit tip de grasime omega-3 la copii, iar suplimentele au fost asociate cu o functie de memorie imbunatatita.
Studiile efectuate la copiii japonezi au aratat ca aportul de peste este asociat invers proportional cu simptomele depresive. Iar efectele antiinflamatorii ale grasimilor omega-3 au fost, de asemenea, studiate ca un potential tratament pentru afectiuni variind de la obezitate la astm si pana la infectii ale cailor respiratorii superioare.
Retineti ca unele dintre aceste studii au fost mici si alte studii au gasit rezultate contradictorii. Mai multe cercetari trebuie facute inainte de a cunoaste implicatiile complete ale grasimilor omega-3 asupra organismului.

Care sunt cele mai importante tipuri de acizi grasi omega-3?
Cele mai importante tipuri de grasimi omega-3, sunt: acidul eicosapentaenoic (EPA), acidul docosahexaenoic (DHA) si acidul alfa-linolenic (ALA).
EPA si DHA se gasesc in principal in anumiti pesti, precum si in carne de vita si pui. Animalele hranite cu iarba tind sa aiba o cantitate mai mare si produc lapte si oua mai bogate in grasimi omega-3. ALA se gaseste in principal in surse de plante, dar si in unii pesti si carne. Citeste mai departe:

Scrie un comentariu