​Consumul de peste este foarte important pentru sanatatea inimii!

Pestele este o sursa excelenta de proteine si, spre deosebire de carnea cu un procent mai ridicat de grasime, pestele nu este bogat in grasimi saturate.
In schimb, pestele se remarca prin continutul insemnat de acizi grasi Omega-3. Dintre multele beneficii prin care impresioneaza acizii grasi Omega-3, poate ca cel mai mult se discuta despre cum anume acesti acizi pot sustine o buna sanatate a inimii.
Se stie acum cu certitudine ca acizii grasi Omega-3 sunt benefici atat persoanelor care nu sufera de boli de inima, dar si celor care prezinta un risc crescut de boli cardiovasculare sau care deja se confrunta cu boli cardiovasculare. Un numar mare de cercetari au aratat ca acizii grasi Omega-3 reduc riscul de aritmii, adica acele batai anormale ale inimii care pot duce la moarte subita. De asemenea, acesti acizi scad nivelul de trigliceride, incetinesc rata de depunere a placii aterosclerotice si scad tensiunea arteriala.

Cum putem introduce acizi grasi Omega-3 in dieta alimentara?
Specialistii internationali recomanda consumul de peste – in special peste gras – de cel putin doua ori pe saptamana. Fiecare portie de peste ar trebuie sa aiba undeva la 120-160 de grame sau aproximativ ¾ cana de fulgi de peste. Speciile de peste cele mai bogate in acizi grasi Omega-3 includ somonul, macroul, heringul, sardinele si tonul. 
Pe de alta parte, sunt de evitat pestii mari, pestii rapitori si mamiferele marine. In cazul acestor specii, apare problema nivelurilor ridicate de mercur, de bifenili policlorurati, de dioxine si de alti contaminanti de mediu. Printre altele, evitati si consumul de rechini, de peste-spada, dar si de ton proaspat, deoarece aceste specii contin niveluri ridicate de mercur.
In general, beneficiile si riscurile consumului de peste variaza in functie de stadiul de viata al unei persoane. De exemplu, copiii si femeile insarcinate trebuie sa evite consumul acestor pesti cu un nivel ridicat de mercur, dar sa consume pana la 320 de grame de peste pe saptamana dintr-o varietate de pesti si crustacee care au un nivel mai scazut de mercur, asa cum este tonul conservat, somonul si somnul. Tot cercetarile arata ca in cazul barbatilor de varsta mijlocie si seniorilor, dar si in cazul femeilor aflate la menopauza, beneficiile consumului de peste depasesc cu mult riscurile potentiale atunci cand cantitatea de peste consumata se incadreaza in limita celor 320 de grame de peste pe saptamana.

Suplimentele alimentare de acizi grasi Omega-3 – cat sunt de benefice?
Este de preferat sa ne imbogatim regimul alimentar cu acizi grasi Omega-3 proveniti din alimente. Cu toate acestea, este posibil ca persoanele care sufera de boli coronariene sa nu obtina o cantitate suficienta de acizi grasi Omega-3 doar consumand peste.
In cazul persoanelor care sufera de boli coronariene, dar si in cazul copiilor si femeilor insarcinate care au la dispozitie o gama restransa de peste cu un continut scazut de mercur, este recomandata administrarea suplimentelor cu Omega-3, asa cum sunt suplimentele Lysi. De asemenea, persoanele care prezinta un nivel ridicat de trigliceride, din nou ar putea consuma suplimente, precum sunt suplimentele Omega-3 Forte de la Lysi Islanda. Afla mai multe:

Scrie un comentariu