Un consum adecvat de acizi grasi omega-3 este de o importanta vitala in timpul sarcinii, deoarece acestea reprezinta pietrele de temelie ale formarii creierului fatului.
Acizii grasi omega-3 pot juca, de asemenea, un rol important in determinarea duratei de gestatie si in prevenirea depresiei postnatale.
Cu toate acestea, sondajele recente, indica faptul ca femeile gravide mananca putin peste si, prin urmare, consumul de acizi grasi omega-3 este insuficient.
Numeroase beneficii au fost asociate cu consumul de acizi grasi omega-3 in timpul sarcinii si in perioada postpartum.
Ajuta la dezvoltarea fetala si neonatala.
Date obtinute din studiile de observatie au descoperit ca un consum de acizi grasi omega-3 in timpul sarcinii, fie in dieta sau prin suplimente este asociat cu imbunatatirea rezultatelor neurologice la copil. Anchetatorii au folosit o varietate de teste, cum ar fi etapele generale de dezvoltare, rezolvarea problemelor si dezvoltarea limbajului, pentru a evalua rezultatele dezvoltarii neurologice in randul sugarilor ale caror mame au luat suplimente cu ulei de peste, comparativ cu cei a caror mame nu au luat asa ceva. Un studiu din 2004 realizat de catre dr. Oken si colegii sai a descoperit ca un consum mai ridicat de peste in timpul sarcinii a dus la o memorie de recunoastere vizuala mai buna si la scoruri mai mari de inteligenta verbala.
Acizii grasi omega-3 par a fi importanti si in timpul alaptarii.
Femeile care alapteaza si care au primit 200 mg de DHA pe zi, timp de 4 luni au avut copii care au avut performante semnificativ mai bune asupra indicelui de dezvoltare psihomotorie Bayley dupa 30 de luni, comparativ cu femeile care au primit un supliment cu ulei vegetal. De asemenea, suplimentarea cu ulei de peste luat in timpul sarcinii si a alaptarii a fost asociata cu un risc mai scazut de a dezvolta alergii in primul an de viata. Gravidelor care au avut un trecut alergic li s-a oferit din a 25-a saptamana de sarcina circa 2.7 g de acizi grasi omega 3. Consumul a continuat pana in a patra luna de alaptare. Pe parcursul primelor 12 luni, copiii nascuti din mamele care au consumat suplimente de omega 3 au avut risc scazut de a dezvolta alergii alimentare si eczeme asociate.
Citeste mai departe: