Omega-3 mentine sanatatea creierului

Celebrii acizi grasi omega 3 sunt recunoscuti mai alest datorita beneficiilor aduse sistemului cardiovascular, lucru confirmat de-a lungul timpului de nenumarate studii.
Mai putin cunoscut este faptul ca Omega 3 aduc o serie de beneficii creierului prin optimizarea functiilor acestuia. Prin consumarea de acizi grasi esentiali s-au putut observa imbunatatiri in ceea ce priveste depresia, cognitia, memoria si sanatatea mentala.

Cu cat se desfasoara mai multe studii in acest sens, cu atat este mai clar beneficiul acizilor grasi esentiali in sanatatea creierului. 

Acestia au un rol important in combaterea declinului mental si a patologiilor care survin odata cu inaintarea in varsta. Convingerile ca urmarile imbatranirii biologice a creierului precum moartea celulelor cerebrale sunt progresive si ireversibile, au fost combatute de numerosi cercetatori. S-a demonstrat faptul ca omega 3 are proprietati antidepresive si neuroprotectoare. Unele studii au aratat faptul ca in cazul persoanelor in varsta care au consumat omega 3, a crescut considerabil volumul materiei cenusie din creier. Totodata, cea mai noua dezvoltare a unui tesut a fost observat in partea creierului asociata cu fericirea.
Consumul acizilor Omega 3 a fost asociat cu ameliorarea unor boli mentale precum Alzheimer, tulburarea bipolara, agresivitate, depresie si alte boli mentale.
Aceste descoperiri nu sunt chiar incredibile daca ne gandim la faptul ca creierul uman este format in proportie de aproximativ 60% din grasime. Fiecare celula cerebrala are o membrana externa care este formata din grasime (lipide).

Omega 3 ajuta la formarea si protejarea membranei celulelor cerebrale, crescand totodata flexibilitatea acesteia. In plus, acizii grasi esentiali ajuta la reglarea fluxului de proteine si neurotransmitatori, care actioneaza ca mesageri chimici si sunt asociati in mod direct cu schimbarile de dispozitie.

Cu toate ca depresia este o afectiune frecvent intalnita astazi, aparent nu a fost mereu asa.
Unele cercetari sugereaza chiar ca acest tip de afectiune a crescut dramatic in ultimii 150 de ani, odata cu alte tulburari inflamatorii asociate. Acest lucru pare a fi cauzat de schimbarile de dieta care au avut loc in societatile moderne.
Depresia este asociata cu o crestere a inflamatiei la nivelul creierului, care nu este combatuta de consumul de Omega 6, aflat in uleiurile vegetale, consumate cu preponderenta in societatile moderne. Ceea ce este extrem de important este de fapt raportul dintre Omega 6 si Omega 3.

Omega 3 mai ajuta la cresterea nivelului de dopamina, un important neurotransmitator responsabil pentru senzatiile de placere si recompensa si de serotonina, un neurotransmitator care regleaza dispozitia, facandu-ne fericiti si reducand anxietatea.
Exista studii care sugereaza ca unele comportamente agresive sunt direct asociate cu un nivel scazut de Omega 3, citeste mai departe

Scrie un comentariu