​Nu consuma grasimi la intamplare

Multi ani de zile, nutritionistii si medicii au sustinut ca o dieta saraca in grasimi este cheia pentru a pierde in greutate si pentru a preveni aparitia problemelor de sanatate.

Cu toate acestea, nu toate grasimile ”ameninta” sanatatea.In timp ce grasimile rele pot distruge dieta si pot creste riscul aparitiei anumitor boli, grasimile bune protejeaza creierul, ochii si inima. De fapt, grasimile sanatoase, precum acizii grasi omega-3 sunt vitale pentru sanatatea fizica si emotionala. Intelegerea modului care sa includem mai multe grasimi sanatoase in dieta, ne poate ajuta la imbunatatirea starii de spirit si poate stimula bunastarea psihica si fizica.

De ce ne este frica de grasimi?
O scurta plimbare prin magazine ne poate confirma obsesia pentru grasimi. Suntem bombardati cu optiuni vinovate pentru problemele de sanatate si pentru cresterea in greutate: laptele degresat, branza si iaurtul degresate, prajiturile dietetice, precum si alimentele congelate. Dar, in timp ce optiunile noastre spre grasimi au scazut, ratele de obezitate au crescut. Cum se explica acest lucru? In mod evident, toate aceste alimente sarace in grasimi nu sunt promisiuni sanatoase, care sa actioneze pozitiv asupra organismului. Insa, exista si grasimi bune. De fapt, corpul nostru are mare nevoie de grasimi bune. Acestea sunt esentiale pentru a ajuta la gestionarea starii de spirit, combaterea oboselii, si chiar la controlarea greutatii. Asta deoarece creierul uman este format din aproape 60 la suta grasimi, grasimi sanatoase care sunt sunt, de asemenea, vitale pentru dezvoltarea creierului.

Grasimi bune versus grasimi rele
Modul in care produsele alimentare sunt  preparate, dar si ce fel de aditivi s-au folosit la prepararea lor, poate face diferenta intre un aliment sanatos, cu grasimi bune si un aliment nociv, cu grasimi rele.  Spre exemplu, in timp ce unii pesti contin grasimi bune de tipul acizilor grasi omega 3, cei semipreparati, prajiti intr-o cantitate mare de ulei vegetal rafinat pot fi extrem de nocivi, ei avand grasimi trans, care sunt nesanatoase. Exista o dezbatere in curs de desfasurare in lume, in domeniul nutritiei despre meritele si pericolele grasimilor saturate.
Citeste mai mult: http://aciziomega3.ro/beneficii-omega-3/nu-consuma-grasimi-la-intamplare-doar-unele-sunt-bune-pentru-sanatate.html

Scrie un comentariu